You are here: Home -  Lacoste Belgie Winkels twee eye tracking studies hebben we onderzocht

Lacoste Belgie Winkels twee eye tracking studies hebben we onderzocht

Lacoste Belgie Winkels

In twee eye-tracking studies hebben we onderzocht of en hoe aandacht voor voeding informatie bemiddelt keuze van de consument. Consumenten moesten ofwel de gezondste optie of een product van hun voorkeur binnen een assortiment selecteren. Op elk product een bepaald label (Kies Bewust-logo, zwart-wit GDA-label, of kleurgecodeerde GDA-label) gecommuniceerd van het product voedingsprofiel. In studie 1, moesten de deelnemers kiezen uit 4 producten gedifferentieerd, in aanvulling op de voedingswaarde-informatie, door smaak (aardbei, muesli, appel, chocolade; gevarieerd binnen deelnemers) en het merk (lokaal versus globaal, gevarieerd tussen de deelnemers). Studie 2 verder onderzocht merk effect binnen-deelnemers, en dus slechts 2 smaken (aardbei, chocolade) werden gepresenteerd binnen een assortiment. Werkelijke keuze gemaakt, responstijd en oogbewegingen werden geregistreerd. Respondenten gefixeerd langer en vaker op producten met kleurcode ADH label dan op producten met monochrome GDAs of Kies Bewust-logo. Een gezondheid doel resulteerde in langere en vaker fixaties in vergelijking met een voorkeur doel. Producten met kleurcodering en monochrome GDAs had de hoogste Polo Ralph Lauren Knokke kans te worden gekozen, en dit effect was gerelateerd aan de woning-aandacht Lacoste Belgie Winkels krijgen van het etiket (ongeacht merk en smaak effecten). Het product gefixeerd meest had de hoogste kans te worden gekozen. Deze resultaten suggereren dat aandacht medieert het effect van voeding etiketten op keuze.
0 Reacties


Spreek uw mening
Recente Reacties
J.D Scherpenhuijsen

After 24 days I finally received the items I ordered. However I did order size L, since th...